Sunday, August 10, 2008

Neljapäev 26. juuni (Lauterbrunnen- Põhja-Itaalia)

Enne Lauterbrunnenist lahkumist ostsime kauplustest suveniire, ning võtsime ette teekonna üle alpide Itaaliasse. Enne kõrgmäestikku ronimist tegime peatuse helesinise veega Brienzi järve ääres, kus mõned meist ka ujumas käisid.

Sõidame Itaaliasse-mööda mägiteid. Vahepeal on ikka päris jubedaid lõike. Samas vaated on meeletult ilusad. Roolis on James Bond alias Mait, kes lasi pidurid kärssama ja sõitis kettad kõveraks, sest kitsal kurvilisel mägiteel ei saa suvalises koha peatuda.Vahepeal käisime ära päris kõrgel, kus kõige madalam temperatuur oli 7 kraadi ja kõrgus umbes 2800. Tegime mägedes väikses Realpi linnakeses peatuse, et süüa, kuid mingi hotelli mehike tuli ja ajas meid sealt ära ning sõime oma toidu kohalikus tasulises parklas. Edasi liikusime Davosi poole. Ilmakuulus Davos Stelvio teelõik sai matkaprogrammi lülitatud, sest BBC motosaade TopGear nimetas selle 2007. aastal parimaks teeks maailmas. Tuli see järele proovida. Davos Stelvio teelõik on Euroopas kõrguselt teine manatee (2757 m). 60 nõelasilmakurvi oli bussi piduritele ikka tõeline piin.

Jõudsime Itaaliasse päris pimedas ja hakkasime ööbimiskohta otsima. Vahepeal nägime üle tee jooksmas ka Pellet, kes oli ikka maastikul jooksmisega kõvasti kaalus alla võtnud, kuid näha oli, et jaksu tal veel oli. Ainus koht, mille telkimiseks leidsime oli kiirteeäärne tasku. Telgid sai muidugi paigutatud otse kämpamist keelava sildi alla. Öö möödus suht rahutult, kuna rekkad ja muud autod voorisid öö läbi sealt mööda. Hans ja Peep valvasid kordamööda meie und. Öösel käis Pelle Hansu hirmutamas ja tahtis talle telgi peale ronida.