Sunday, August 10, 2008

Kolmapäeva 25. juuni (Lauterbrunnen)

Hommikul ärgates päevavalguses nägime kuhu me olime sattunud- Lauterbrunneni orgu. Meid ümbritsesid kahelt poolt kõrged 300 meetrised kaljuseinad, kus ohtralt koskesid oli. Kämpingu kõrval oli kaks 300 meetri kõrguselt langevat koske, mida õhtuti prožektoritega valgustati.. Wikipedia entsüklopeedia andmeil on seal orus kokku 72 koske, kaks neist on šveitsi kõrgemaid. Wiki andmeil oli Lauterbrunneni org J.R.R Tolkienile visandite ja akvarellimaalide aluseks Rivendelli (Sõrmuste Isand) kujundamisel.

Vaatasime, et kõrvaltelgi naabrid pakivad oma magamiskotte kokku. Peagi selgus, et nad pakivad hoopis langevarje. Kämpingus oli kolme tüüpi inimesi- vanurid, kes armastavad rahu ja vaikust, tõsised matkafanatid, kes armastavad rahu ja vaikust, ning ekstreemsportlased, kes valmistuvad eelseisvateks katsumusteks rahus ja vaikuses. Öörahu hakkas kell 10 õhtul ja sellest pidi väga rangelt kinni pidama.

Hommikul alustasime oma 9 tunnise matkaga mägedesse (umbes 16-20 km) Esialgne plaan oli sõita rongiga ja köisraudteega, kuid hinnad olid üle ootuste kallid ja seega otsustasime köisraudtee ära jätta ja minna jalgsi. Lauterbrunnenist sõitsime rongiga Wengenisse (1274 m) ja sealt läksime jalgsi edasi Kleine-Scheideggisse (2061 m) ja sealt edasi rongiga Eigerglätcherisse (Eigeri liustik) 2320 m kõrgusel. Teekond Wengenist Kleine-Scheideggisse oli väga raske – pidev tõus ja kuum päike. Meelt lahutasid eeslid, plekk-kelladega kolisevad lehmad ja 4158 meetrine Jungfrau (tõlkes Neitsi) mägi. Raske oli, aga ära tegime. Aga alla oli ka vaja tulla ja see polnudki nii lihtne nagu arvasime. Elu isu kadus peaaegu ära- jalad olid omadega jumalast läbi ja mõtlesime, et teeme võistluse, kellel on alla jõudes kõige rohkem ville. Et lihasvalu veidikenegi leevendada, kõndisime vahepeal selg ees. Kohalike jaoks võis see küll välja näha kentsakas. Kõrge valulävega või hoopistükis valuläveta Hans tormas muidugi joostes alla. Kämpingusse tagasi jõudes tegime veel suppi ja siis läksime magama, sest siinmaal oli öörahu püha.